Pages

Wednesday 21 May 2014

Dari Mana Kekuatan Itu Datang Kalau Bukan Dari Allah?

Assalamualaikum .







Dulu. Diri ini sangat takut pada kehidupan. Takut dengan cabaran. Takut dengan orang sekeliling. Dan yang parah lagi, takut dengan UJIAN.


Diri ini dulu takut untuk berjalan kalau tiada yang memimpin tangan ini.


Tapi tidak lagi sekarang. Kaki lebih berani melangkah sikit demi sedikit. Hati mula kuat dan kental. Kerana apa?


Kerana Dia.

Dia mengajar erti keberaniaan itu. Dia mengajar aku bagaimana harus bangkit setelah jatuh. Dia mengajar aku bagaimana harus kuat setelah lemah.

Aku baru sedar bahawasanya aku itu sentiasa 'berteman' . Dia yang sentiasa ada. Ada untuk menjaga dan membimbing diri ini.


Aku boleh katakan, "maka beruntung mereka yang sentiasa diuji dan sentiasa sabar. Sungguh tinggi darjat mereka disisi Allah".

Thanks For Reading This.. Muahxx

No comments:

Post a Comment

Lebiu❤ wink wink!