Pages

Friday 22 November 2013

Aku dah berubah beb..kau hado?

Assalamualaikum .





                                                            (Pemilik Asal)


Bila kita dah slow2 berhijrah di jalan Allah, semuanya akan berubah, dari segi akhlak, pakaian, percakapan. Dari tak bertudung, dah bertudung..daripada berpakaian tak cukup kain, dah berpakaian sempurna. TAPI...sayangnya, ada sesetengah kita, bila dah berubah, suka pulak dok mengutuk/kondem/mengata pada mereka yang belum lagi berubah ke arah itu..

Nak nasihat boleh, tapi biar berhikmah. Nasihat. bukan Mengutuk. bukan perli2 mereka dengan mnggunakan kata2 yg kasar. Ingat, kita dulu pun macam mereka jugak, tapi dengan izin Allah, Alhamdulillah kita berubah, benci maksiat yg mereka buat, bukan pelaku maksiat tersebut. Kalau kita benci pelakunya mcm mana kita nak nasihat baik/berhikmah. Tugas kita hanya nasihat, bantu, mereka akan berubah atau tidak, itu kerja Allah pula.Izin Allah. Hidayah itu kan milikNya.

Jangan pandang mereka seolah2 mereka memang kompemm masuk Neraka. Pengakhiran hidup mereka kita tak tahu lagi camne kan, sama macam kita jugak, kita pun tak sangka akan berubah sampai camni kan?
kita yang dah bertutup litup, berpurdah, berkopiah sentiasa ni belum tentu lagi macam mana pengakhirannya..BERDAKWAH bukan bermaksud nak tunjuk diri ni baik dari orang lain, tapi nak tunjuk SESUATU YANG BAIK untuk kita semua. Nanti kalau Allah tanya, kita boleh jawab, kita jalankan tanggungjawab kita, nasihat antara satu sama lain. Bukan buat tak tahu.

Moga Allah redha dengan setiap apa yg kita lakukan, moga Allah redha dengan penulisan ni. Jom sama2 gapai redhaNya !




Thanks For Reading This.. Muahxx

No comments:

Post a Comment

Lebiu❤ wink wink!