Pages

Thursday 21 November 2013

Mereka di sana...

Assalamualaikum .






Ku renung di luar jendela....pagi...keadaan baik...angin luar menyejukkan...segar hirup udara luar...terdengar suara kanak-kanak bermain . gembira. mereka gembira. bermain bersama teman-teman...
Terdengar pula bunyi kicauan burung2..Syukur Alhamdulillah, masih lagi diberi peluang untuk rasa semua nikmat ni. Syukur ya Allah....
Tapi......
Sedang aku di sini...bagaimana nasib mereka di sana? nasib siapa? nasib saudara ku...saudara islam ku. saudara seagama ku. sedang aku bersenang lenang di sini...tapi mereka payah di sana..mereka sakit di sana...
Kadang-kadang aku terfikir..apa tugasku sebagai hamba Allah..Umat Islam...apakah hanya islam pada nama semata? jangan. jangan terlalu leka..tolong. lakukan kewajipan kau sebenar-benarnya...ya.
Sebenarnya luahan ku kali ini lebih kepada cerita tentang saudara ku disana. saudara kita. diri ini rasa sebak. sedih. betapa berat ujian mereka di sana. tabahnya saudaraku di sana...kuatnya mereka...
Kita di sini? masih di takuk lama. segelintir. lagha di sana. lagha di sini. masih tak endah dengan apa yang berlaku...ye, aku tahu,kita jauh..jauh dari mereka..apa yang mampu kita lakukan ? Doa sahabatku..Doa. Mohon. Doa buat mereka.....itu saja yang mereka mahukan dari kita di sini.
Bila melihat gambar-gambar saudaraku di zalimi di sana. aku tak sanggup. sungguh aku tak sanggup. yang kecil. yang tidak berdosa, turut menjadi mangsa. wanita pula, dirogol bergilir-gilir..dianiaya...Ya Allah...Ya Allah...Ya Allah....kuatkan mereka Ya Allah..selamatkan saudara islam kami....lindungilah mereka....Egypt.

InsyaAllah akan di update lagi. Assalamualaikum.

Thanks For Reading This.. Muahxx

No comments:

Post a Comment

Lebiu❤ wink wink!